خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/03/24 - 17:15
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : استان ها
مطورزاده با اشاره به آلودگی هوا در استان خوزستان:

استفاده از روش های سنتی و قدیمی در استخراج نفت و گاز باعث افزایش آلودگی در خوزستان شده است

رییس مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس با بیان اینکه استفاده از روش های سنتی و قدیمی در استخراج نفت و گاز باعث افزایش آلودگی در خوزستان شده است، خواستار انجام مسئولیت های اجتماعی توسط شرکت های موثر در آلوده کردن هوای خوزستان شد.

مصطفی مطورزاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت؛ با اشاره به وضعیت نگران کننده آلودگی هوا در استان خوزستان گفت: خوزستان مهد تامین منابع مالی و انرژی کشور، جایگاه تولید 17 و نیم میلیون تن محصولات کشاورزی همچنین تولید فولاد، پتروشیمی و محصولاتی که کشور به آن نیازمند است، بوده و کانونی از فعالیت های مهم و اثربخش در اقتصاد کشور است و این فعالیت های مهم اقتصادی از جمله استخراج نفت و گاز سبب شده که مجبور به روش های قدیمی و سنتی شوند که این مسئله تاثیرات مخرب و نامطلوب زیست محیطی در خوزستان بجا گذاشته و اکوسیستم طبیعی استان را در چرخه نامتعادلی قرار داده است.

رییس مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: استفاده از روش های سنتی و قدیمی در استخراج نفت و گاز در خوزستان باعث خشک شدن منابع آبی و ایجاد آلودگی در همه زمینه ها از جمله آلودگی هوا، آب و خاک شده است و با توجه به اینکه ورودی آب به استان خوزستان از رودهای بزرگی از جمله کارون و کرخه صورت می گیرد، در سرشاخه ها ویرانی و خشکی آب باعث بیایانزایی در این استان شده است.

وی اضافه کرد: این موارد باعث شد که کانون های شروع گرد و خاک و زیرگرد ها در خوزستان به این نحو شکل بگیرد و متاسفانه کسی متوجه خطرناک بودن این مسائل نیست بنابراین مطالبه اصلی مردم خوزستان در وهله اول تامین حق آبه تالاب های استان و در وهله دوم انجام مسئولیت های اجتماعی توسط شرکت هایی که است که در بروز آلودگی در استان نقش دارند.

مطورزاده بیان کرد: شرکت هایی که در ایجاد آلاینده ها در استان نقش دارند، موظف اند که برای کاهش آلودگی در خوزستان از فیلترهای خاص مهار آلودگی استفاده کرده و از روش های بروز دنیا در خصوص تصاعد گازها بکار گیرند. از همه مهمتر اینکه کمربند های سبز با عمق بالا و جنگل های مصنوعی برای جبران قسمتی از آثار آلایندگی خود انجام دهند که متاسفانه در حال حاضر اقدام خاصی انجام نداده اند./

پایان پیام

  • کد خبر : 379507
علیرضا خادمی
خبرنگار

علیرضا خادمی

آخرین اخبار